onsdag, februar 08, 2006

Du gamla, du fria du yndige Danmark

grüner og jeg havnet midt i Danmarks for og i mot-markeringer i helga, og i og med at jeg har gått rett i influensaen og ikke tenker særlig klart med feber, ber jeg dere lese grüners lørdagsberetning. Vi ante fred og ingen fare og havnet midt oppi demonstrasjonen hvor tre hundre unge menn med muslimsk bakgrunn stormet mot Hovedbanegården, hvor det hadde blitt sagt at noen skulle brenne koranen.



Søndag deltok vi i en fredelig fellesdemonstrasjon, ja man kunne nær sagt økumenisk markering, hvor kjente dansker og menigmann, både med muslimsk og kristen, troende og ateistisk bakgrunn, markerte ønsket om dialog og gjensidig forståelse. Carsten Jensen holdt blant annet appell.
Jeg skal skrive om dette en dag jeg er friskere.

3 Comments:

Blogger ø said...

Du må ha god betring!

10:10 a.m.  
Blogger Susanne said...

Carsten Jensens tale var lagt ud i oversat stand på DN i morges, men pist-væk er den nu.

1:18 p.m.  
Blogger MGL said...

Jeg fant den igjen. Den ligger i dansk utgave her.

1:32 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home