torsdag, januar 19, 2006

Anmelderdiskusjon på barnebokkritikk.no

I går leste jeg med interesse Knut Anders Løkens slakt av boblejim- spesialagenten. Det var en god slakt og underholdende slakt, og anmelderen grunnga sin anmeldelse. Jeg tenkte med det samme at dette måtte være mannen som var grundig og kritisk mot Svart Elfenben, men det viste seg å være en annen anmelder, nemlig Jostein Andresen Ryen; men etter litt snoking rundt fant jeg ut at disse to herrene kjenner hverandre, de har sogar skrevet artikler sammen. Jeg ønsker grundige og kritiske anmeldere velkommen på barnebokkritikksida, og jeg er også glad for at flere menn kommer på banen. Det jeg også er glad for, er at slik type kritikk får motstand, for i likhet med Marit Nicolaysen lurte jeg på hvor givende det er å ha en anmelder som ikke liker sjangeren, i dette tilfellet nerde-science fictionsjangeren som Boblejim vandrer i. har lyst å lese den!

1 Comments:

Anonymous loken said...

Og når du har lest den, vil jeg gjerne ha en kommentar tilbake.
Knut Anders Løken

1:35 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home