torsdag, desember 08, 2005

Pinter's speech

"It's a scintillating stratagem. Language is actually employed to keep thought at
bay. The words 'the American people' provide a truly voluptuous cushion of
reassurance. You don't need to think. Just lie back on the cushion. The cushion may
be suffocating your intelligence and your critical faculties but it's very
comfortable..."

_______________


I presume everyone blogs the Nobel Pinter today. I'll do it anyway, in case you are in desperate need for inspiration and a good slap in the face.

2 Comments:

Anonymous t said...

apropos...jeg er inderligmaker jeg og, det kommer bare noe dårlig først. Jeg beundrer alt det bra du har fått til, fra første boka og til "Landet alltid raudt", som skal leses snart. Veldig bra geier, vil jeg si, fordi det er det jeg sier når noe er bra. Unnskyld for "Hei og hopp". Jeg synes å huske jeg har hørt noe sånt før fra denne kanten. Stå på!

6:13 p.m.  
Blogger Ragnfrid Trohaug said...

Hei og hopp! Nå skjønte jeg hvem det var! Takk for fine ord, jeg har vært helt skjelven med tanke på resepsjonen av den siste boka, men så går det visst bedre enn jeg trodde.
Vi snakkes.

9:50 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home