torsdag, juni 16, 2005

Henning! Oh Henning! Scenen er din!

Min gode venn Henning Gärtner Braseth, som for tiden residerer i København og lusker i Claus Beck-Nielsens fotspor (det i seg selv er ikke særlig revolusjonerende, fordi "alle" gjør det, men jeg tør minne om at vi var tidlig ute med det hele, Henning, Karin, Karin, Lisa og jeg), har flesket til med en enakter i Ibsenkonkurransen. JA, JA, JA! Mannen har et meget interessant teatersyn, og det er herlig at juryen likte stykket hans. Her har NRK resten av lista.

Genau so leidenschaftlich soll das sein, Henning! Genau so!

Jeg vil tillegge at i min elleville begestring over Hennings offisielle litterære gjennombrudd (vi som gjennomlevde tida som rollemodeller for Hennings Dagbok i Studvest, vet jo at mannen skriver store deler av tida), klarte jeg å unngå å se at Hans Petter Laberg OGSÅ VAR EN AV DE UTVALGTE! GO,GO,GO!



(som en parantes kan jeg nevne at følgende skjer i dag på vårt alles kjære Norli:

Kraftsentrum Bergen
Torsdag 16.juni kl.20.30

Innledning ved Hilde Sandvik om samtidslitteraturen i Bergen
Gunnhild Øyehaug og Olaug Nilssen forteller om Kraftsentrum Bergen.

Gunnhild Øyehaug
Tomas Espedal
Hildegunn Dale
Lars Ove Seljestad

Musikk ved Ingrid L. Mjanger og Paul Holden fra Ophelia Hope.

Øystein Vidnes
Henning Bergsvåg
Øyvind Rimbereid
Fanny Holmin med DJ Barabass

Olaug Nilssen
Ragnfrid Trohaug
Øyvind Vågnes)

15 Comments:

Blogger HPL said...

Og Henning G. var en veldig hyggelig fyr. I hvert fall ut ifra de tre ordene jeg vekslet med ham og hans medforfatter Julian B.

4:22 p.m.  
Blogger Ragnfrid Trohaug said...

JEG KLARTE JO Å IKKE SE AT DU STOD PÅ LISTA! GRATULERER! GRATULERER!

5:41 p.m.  
Blogger HPL said...

Hm, så det ut som om jeg fisket etter en gratulasjon? Ja, det gjorde det vel ... Der har du meg. Eier ikke skam. ;-)

8:07 p.m.  
Blogger Susanne said...

Dang! Dér røg chokeffekten:) Så blev det for sent at sige at jeg skulle hilse fra Henning som jeg mødte i København i mandags som - WOW - har vundet etc.

11:19 p.m.  
Anonymous karin said...

jeg slutter meg til hyllestene, og peker på side to i Dagbladet i dag, hvor Henning GB og Julian Blaue (og deres meddramatikere) er kommentarstoff. Dessuten: bidragenes skribenter var anonymisert, og de danka ut etablerte forfattere. Til tross for all depresjon man kan pådra seg ved å se på kulturfeltet, er det uslåelig noen ganger: Som når noen som jobber hardt får lønn for strevet. og penger! til å skrive mer!

8:49 a.m.  
Blogger Susanne said...

Å, jeg behøver vel forresten ikke at nævne at jeg læste CBN første gang i 1892.

7:31 p.m.  
Blogger Ragnfrid Trohaug said...

Fortidslevning.

9:12 p.m.  
Anonymous mette said...

susanne, var det derfor du var cool, så cool då du prata om cbn i radio i forrige veke? det var godt å høyre på. det høyrtes ut som om du hadde all the time in the world. som ein elefant på veg til sine forfedres kyrkjegard.

2:14 p.m.  
Blogger Susanne said...

Hej Mette! -- Well, jeg snakkede jo ganske længe, skulle måske have snakket hurtigere:) Klip-klip, dér var et radioprogram.

2:48 p.m.  
Blogger Susanne said...

Men hør nu, piger. Elefant og fortidslevning - er der noget I prøver at fortælle mig? Hm!

2:51 p.m.  
Blogger Ragnfrid Trohaug said...

Susanne:Du rockar beibi, du rockar.

6:21 p.m.  
Blogger Susanne said...

He he:) Men nu taler vi om mig? How did that happen? *blushes*

7:42 p.m.  
Anonymous mette said...

jupp, susanne, det var noko eg prøvde å fortelje deg. men eg fekk blogg-sceneskrekk, og blei wannabedjup og ein bleik brumlebass som det var vanskeleg å forstå. kva eg meinte? om du kjem Heim når du er i køben?

9:50 p.m.  
Blogger Susanne said...

Nej, Mette. Ikke Hjem. Hvad er det?

10:20 p.m.  
Anonymous mette said...

heim, suzanne? takk for spørsmålet. godt å vite at eg ikkje er aleine om ikkje å vite kva det er.

10:24 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home