søndag, mars 06, 2005

Mer egenreklame, tekst i dagens BT

Her kommer dagens søndagsgjest. Jeg fikk tekstmelding fra min mor om at Per Buvik gikk ut mot Riksteaterets nylesning av Gengangere. Uavhenging av Buvik (både fordi artikkelen ble skrevet før hans kom på trykk, og fordi jeg har befunnet meg utenfor landets grenser) bruker jeg i dagens BT denne nylesinga som et springbrett til å diskutere den nye fagplanen i norsk (ja, det forplikter å være datter av en Høgskolelektor i norsk), det er ikke et for-eller mot-blodskam i familien Alving jeg diskuterer. See for yourselves.

8 Comments:

Anonymous Ida Pida said...

Hei Frosken!
Du er en super søndagsgjest. Er fristet til å si at når det gjelder nevnte lesemåte av the Alvings, kan det jo handle like mye om evnen til å tenke koffert som å lese med åpent sinn. Men jeg ser jo at det ble veldig plumpt, så det sa jeg ikke.

Ellers er jo denne siden blitt en virtuell skattejakt på det litterære roteloftet.(Roteloftet i absolutt positiv forstand, som i 80-tallsprogrammet på NRK. Genialt!) Konjunktiv? You guys..

Og apropos; selv om nettet jo er uavhengig av brukerens geografiske plassering, ser jeg at mange innlegg er fra vestlandshovedstaden. Det er vel litt artig å tenke over?

Jeg som bor utenfor, vil egentlig egentlig bare ha e-postadressen din. Inbox er utdatert? Send meg et pip, og ha en ellers fortreffelig marsdag!
Kyss på øret,

1:19 p.m.  
Blogger Ragnfrid Trohaug said...

He,he. Lurer på hva Torleif P. sier om en slik lesning, eller Merete B. for den del. Inbox er så utgått som den får blitt. Kjør studentvarianten,den malen kan du.Blir det BErgen? (JAJAJAJAJAJAJAJA).

2:25 p.m.  
Blogger Elandria said...

Frosken?:-S

:-) Læste det innlægge, har læst dem alle :-P

Det æ ville si, e at det du snakke om e nåkka vi jobbe mye med på skola. Vi læs ikkje ei sætning utn å analysere den i alle himmel rættninge... Vi har den bæste norsklærern som finnes (,når han e dær). Han veit ka han gjør, å det berike læseropplevelsn nå enormt å lær sæ å læs mellom linjn...

10:18 p.m.  
Blogger Susanne said...

Nu skal jeg til Finland til sommer og det er DIN skyld! Tak:) God 8. marts!

5:43 p.m.  
Blogger Ragnfrid Trohaug said...

Så fett! Sommerkurs og sommerkursstipend er en bra oppfinnelse! Og gratulere med dagen. Jeg skal feire med ålesunderne i dag. Touring the country.

5:52 p.m.  
Anonymous Ellen said...

Veldig interessant innlegg om norskfaget og ikke minst Ibsen. Det falt meg egentlig ikke inn at det var incest med i bildet i Gengangere, men der var jo noe udefinerbart som ikke kom opp i dagen. Jeg måtte lese stykket om igjen. Takk for at du viste meg dette, og ja, jeg burde høre mer på radio.

9:32 p.m.  
Anonymous Anonym said...

http://www.hf.uio.no/inl/boygen/ibsen.html

12:10 p.m.  
Blogger Ragnfrid Trohaug said...

Takk for linken! Her kommer den i linkform for alle dere andreher er en artikkel i Bøygen om Gjengangere

3:31 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home