torsdag, februar 17, 2005

Bodøbølgen

For den som skulle befinne seg nord for Polarsirkelen, så er det duket for den store hjemvendelsesseansen i kveld i Bodø:
Ero Stig Karlsen, Tor Eystein Øverås, Endre Lund Eriksen, Pål Johan Karlsen og Ragnfrid Trohaug, alle oppvokst i Bodø, leser i kveld på kafeen "En kopp". Det er rart dette å være "Bodøforfatter", når jeg ikke har bodd i byen siden jeg var seksten, og aldri (neppe, neppe) flytter tilbake. Men likevel er det litt fint, og det kan bli stas å lese med gutta boys. Og ja, jeg er glad jeg er eneste jente. Det kler meg. Men vent! hedersgjesten vår kan jeg ikke glemme: Sissel Solbjørg Bjugn. Hun er en tøff forfatter, og jeg husker godt da jeg var ungjente og leste prosadiktet hennes der det stod: " Den største fetta i Nordland er mi". SSB rocker. Det skal vi også forsøke i kveld klokka åtte.

5 Comments:

Blogger Elandria said...

Det er i situasjoner som denne at jeg skulle ønske jeg fortsatt bodde på straumen og kunne dra til Bodø på en dagstur...

Heldige Torunn...

8:42 p.m.  
Blogger ø said...

Vedr. S. S. Bjugn: Den største? Var det ikkje den finaste?

3:45 p.m.  
Blogger Ragnfrid Trohaug said...

Det var ein verkeleg god freudian slip. Sjølvsagt var det finaste.

4:26 p.m.  
Blogger MGL said...

S.S. Bjugn høres ut som navnet på et freudian ship.

8:32 p.m.  
Blogger glassdråpe said...

he he.

1:44 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home