fredag, november 19, 2004

Bragevinnerne

Flyforsinkelsene gjorde ingenting tirsdags morra, for jeg slukte Yatzy av Harals Rosenløw Eeg. Turen over Atlanteren blei redda av Hanne Ørstaviks Presten. Av alle bøkene til Ørstavik, er det kanskje denne jeg liker best, men ikke har språk til å formulere hvorfor.
Så gratulerer med Brage til dere begge. Henning Gärtner Brasett har skrevet en meget god artikkel om Ørstaviks forfatterskap i siste nummer av Bøygen (hvis det ikke nylig kom ut et nytt et)), som er verdt å få med seg. Det eneste jeg har å utsette, er at det er en orddelingsfeil på si 91 hos HRE, men det er ikke nok til å si skjerpings. Jeg er en stor fan av ham, "Hawaii, Oslo" var fabelaktig, men da må man også komme inn på hvor god Trond Espen Seim var, og det har jeg ikke tid til her.

1 Comments:

Blogger HPL said...

Tja.
Jeg så Hawaii, Oslo i går kveld på Flekkefjord kino. Lydanlegget er helt håpløst der, så litt av dialogen datt bort (men jeg reagerte litt på at en del av replikkene var så tydelig *skrevet* og *dype*. Kanskje det har noe å gjøre med at jeg ikke er et spesielt dypt mennneske, men sånne ting får det til å stritte i meg), men jeg tror dette var en film jeg gjerne *ville* like godt, og så var den ikke så bra som jeg hadde trodd.
Den var grei. Helt ok.

10:39 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home