torsdag, oktober 21, 2004

USA here I come!

Kjære vener: På mandag morgon trudde eg at fredagskvelden skulle haldast heime under pleddet, slik ein gjerne gjer etter ei hard veke; på mandags kveld, hadde eg fått melding om å reise til USA. Jepp, det blir helga i North Dakota for min del, som eit overraskande moment kjem eg på årets "Norgeskonferanse" då Klaus Hagerup brått måtte avlyse.
Eg skal gi referat frå prærien. Sjekk lenkja nederst. Eg gler meg til å høyre på Röyksopp og M2M ute på landet i Skogfjorden, North Dakota.
Her er programmet, mine damer og herrar:

Norge-seminaret 2004 - "Norsk barne- og ungdomslitteratur"
University of
North Dakota
Grand Forks, ND
21. - 23. oktober 2004
Program
Torsdag 21.10
19:00 Mottakelse gitt av President Charles E. Kupchella og
fru Adele Kupchella, University of North Dakota
Fredag 22.10
9:00
Velkomsthilsener
9:30 "Norsk barnelitteratur - er den bare norsk? Noen
barnelitterære tekster i et "utenlandsk" perpektiv".
Foredrag ved Harald
Bache-Wiig, Førsteamanuensis ved Seksjon for nordisk språk og litteratur,
Unversitetet i Oslo.
10:30 Spørsmål og svar
10:45 Kaffepause
11:00
Foredrag ved artist Lillebjørn Nilsen
12:00 Spørsmål og svar
12:30 Lunsj
14:00 "Sint og snill. Bildebøker for voksne og barn".
Foredrag ved
forfatterne Gro Dahle og Sven Nyhus
(kort pause ca halvveis)
15:30
Spørsmål og svar
15:45 Kaffepause
16:00 “Språkvitenskap og litteratur.
Hva skal en forfatter gjøre med det faktum at hun er lingvist?”
Foredrag ved
Helene Uri, forfatter og Førsteamanuensis ved Institutt for lingivstikk,
Universitetet i Oslo
17:00 Spørsmål og svar
18:30 Middag på hotellet
20:00 Konsert med Lillebjørn Nilsen, Chester Fritz Auditorium, UND
Lørdag 23.10
8:45 NORTANA-møte (med innlagt kaffepause)
11:30 "Fra
Egner til Ambjørnsen og fra skolebenken til verdensrommet. Norsk barne- og
ungdomslitteratur før - men særlig nå".
Foredrag ved Per Øystein Roland og
Andrine Pollen, NORLA
12:30 Spørsmål og svar
13:00 Lunsj
14:30 "Om å gå i barndommen"
Foredrag ved forfatter Klaus Hagerup

“Juksesjanger og blodig alvor- om det å skrive for ungdom”
Foredrag ved
forfatter Ragnfrid Trohaug.
15:30 Spørsmål og svar
15:45 Kaffepause
16:15 Oppsummering og evaluering
19.45 Buss til restauranten, med
innlagt sightseeing.
20:30 Middag på restauranten Sanders i Grand Forks
Søndag 24.10
09:00-16:00 Ekskursjon til Skogfjorden Concordia Language
village
.

1 Comments:

Blogger HPL said...

God tur, din heldiggris!!!
Fin tittel på foredraget ditt.

8:36 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home